blog of podcast

Winnie de Pooh, that’s it, dat ben ik!

Nou daar is die weer, de vraag wat doe je nou eigenlijk? Met dezelfde bij-opmerking: want ik haal dat niet uit je site……
Hoe beveel ik je aan?, is dan vaak de slotvraag . Boek gesloten als je daar een helder en duidelijk verhaal achteraan gooit en iedereen de nodige stempels op je kan drukken…
Onduidelijker wordt het als je antwoord voor de toehoorders niet in een hokje te duwen is en je je er weer haspelend en verstrooid eruit probeert te redden.

Ik doe van alles op een aantal gebieden is niet afdoende.. Aan de overkant wordt een definitie gedraft.. Hij is een creatief persoon die middenin in het bedrijf wordt losgelaten en dan de oplossing aandraagt of zoiets dergelijks.
Hij deed het beter dan ik, die definitie, Dat wel. Aan de andere kant van de tafel de suggestie om dat op te schrijven, zodat ik dat dan kan gebruiken….
Tevreden loopt men weg, ik excuseer me nogmaals voor zoveel onduidelijkheid en iedereen gaat zijn EIGEN ding doen.

Mijn zakenrelatie/kennis zegt dan, hoe mooi het is dat hij meteen zag wat ik voor hem kon doen en iemand anders niet of later pas en refereerde aan Winnie de Pooh. Winnie zat op een steen en dacht bij zichzelf…. Wat zal straks mijn volgende gedachte zijn….

IMG_4846.JPG
PRECIES DAT ben ik riep ik uit. IK ben Winnie de Pooh

IMG_4847.PNG

Ook ik bedenk iets on the spot en moet soms de meeste moeite stoppen in het duidelijk maken van dat idee, dan het idee zelf behelst.

Kortom ik weet nu wie ik ben, maar ik laat me nog steeds niet in een hokje stoppen.
Update:
Deze kreeg ik later, dit klopt aardig met wat ik doe

IMG_4848.PNG

De groeten. Letterlijk en figuurlijk ;-))
Bedankt Guus!

Briljante slideshare over wat een facebookpagina moet doen

Gonnie Spijkstra heeft zo haar gelijk in haar slideshare.

Alle smoesjes van niks voor ons en werkt bij ons niet zijn bullshit. de doelgroep is belangrijk en wat je daar mee doet belangrijker.

Schermafbeelding 2014-11-07 om 14.02.24

Wat je met je content gaat doen is dus veel belangrijker…. share is TOP like is ok..

Schermafbeelding 2014-11-07 om 14.02.55

haar slideshare

een aantal formules uitgelicht uit haar slideshare

Deze slideshow vereist JavaScript.

conclusie

Goede beslissingen zijn soms zuur

Een goed en opgelucht gevoel maakte meester van mij .
A. Omdat je iets aanvoelde in het gesprek.
B. Omdat alle signalen op rood stonden.
Waarom dan zuur?
Je bent ondernemer en los van de passie en de werkuren, wil je ook een plakje ham op je bammetje!

The case:
Potentiële klant vraagt je om te komen praten. Hij kent je omdat je aanbevolen bent door een al bestaande klant. Ook lopen er meer kruislijntjes in je eigen netwerk.

Waarover je gaat praten is meestal het eindproduct van een traject die je heer en meester bent.
In het gesprek merk je dat het niet om het traject gaat, maar alleen om het eindresultaat. Je probeert degene om te buigen naar traject-denken en niet aan eenmalig succes-denken.
Dan is het moment daar, dat de andere relaties op tafel komen, hoe goed ze elkaar kennen en dat ze het al over jou hebben gehad en de kennis die je hebt. De druk wordt opgebouwd…
Het paaimoment…. Het “geef me meer voor dezelfde prijs” moment.

Op dat moment is het heel makkelijk om geld te denken ipv relatie denken.
Hij wil je een klus geven, niet groot zelfs klein, maar een klus en dat staat gelijk aan omzet.

Wie zegt er dan nee? Ik heb het niet gedaan en had er meteen spijt van.
Offerte uitgebracht , wel met de traject-gedachte erin, maar geen fijn gevoel.

De partij vond het bijna arrogant dat ik het erin had gezet en ging niet akkoord. Dit waren geen hapklare brokken voor de klant.
Ik heb mijn begrip getoond en ben niet mee gegaan in zijn oproep om het te veranderen naar hapklaar.

Niet meteen in eerste instantie nee gezegd maar later eronder uit komen en blij zijn om niet een klus te krijgen… Dubbel maar een lekker gevoel!!

De toekomst zal uitwijzen of het goed was, maar voor mij maakt die uitkomst niet uit. Je moet je happy voelen bij een opdracht !

IMG_4641.PNG

IMG_4642.JPG

Infographic gemaakt over content in combi met HUB

Ken je kracht
Weet heel goed wat je kan…..Kijk wie je daar mee kan helpen….. Doe dat op een ongelooflijk goede manier… Monitor dat…. Help daarna nog beter en nog doelgerichter…
Zet maar 1 ding centraal…..
Dan krijg je goede en bruikbare content.

Trots op mijn creatie!!!

Infographic-11