Wat een verschuiving in mijn bedrijf, op het gebied van training geven.
Naast de vraag naar social media en communicatie / sales-trainingen, willen nieuwe en bestaande klanten graag specifiek trainen op een onderdeel van mijn social media training voor op de werkvloer, namelijk Personal Branding. De verhouding is zelfs scheef gegroeid en ook qua gesprekken voor nieuwe trainingen is er een verhouding van 65/35 ontstaan.
Waarom?
Zien mensen de noodzaak in 1 keer omdat nu de crisis zijn tol eist en we langzamerhand merken dat bedrijven een andere en soms ook begrijpelijke insteek hebben? Worden we gevoed vanuit de media?
In mijn trainingen merk ik sterk dat er een heel groot gat is tussen werknemers van 20/30 30/40 en alles wat erboven is. Dat gat kenmerkt zich door flexibiliteit en vindbaarheid op het internet. De generatie boven de 40 denkt het komt wel en is het meest kwetsbaar omdat ze anders in het werkende proces zijn gekomen en zich daar altijd hebben gehandhaafd. Een foute conclusie merk in de praktijk.
Quote FD:
En nu?:
Pas je aan! Bedrijven willen het ook en het is supergoed om van jezelf een ijzersterk Personal Brand te maken. Niet alleen Online…… ook offline moet je er staan. “TALK OF THE TOWN” idee.